Bø Barnehage

Klær

Barna må ha ekstra sett med tøy (truse, sokker, t – skjorte, bukse og genser) liggende i hylla til enhver tid. Sandaler anbefales som innesko. Ha alltid med regntøy og støvler. På kalde dager trengs stillongs eller strømpebukse, varm genser, lue, votter og ullsokker.

Bleier

Barna må ha med seg egne bleier (ikke trusebleier)

Merking av private eiendeler

Alle klær, sko/støvler og matbokser/drikkeflasker må merkes tydelig.

Bringing og henting

Vi ønsker beskjed dersom andre enn de som til vanlig henter barnet, skal hente det. Når barnet blir levert i barnehagen og det er opprettet kontakt mellom barn og personalet er barnet personalets ansvar.

Ved henting
Når personalet er vitne til at det er kontakt mellom barn og foreldre, er barnet foreldrenes ansvar. Når barnet kommer om morgenen, følges det inn på avdelingen.

Hjemmesituasjonen

Dersom det skjer endringer i barnets hjemmesituasjon, er det fint om barnehagen får beskjed om det så fort som mulig.

Retningslinjer i forhold til sykdommer
Syke barn skal ikke være i barnehagen. Det er barnets allmenntilstand som avgjør om barnet kan gå i barnehagen eller må være hjemme. Generell regel er at om barnet er friskt nok til å være ute, kan det gå i barnehagen. Det henger oppslag på avdelingene om symptomer på ulike sykdommer.

Hold barnet hjemme ved
  • Oppkast og diare. Barnet holdes hjemme i 48 timer etter siste utbrudd
  • Feber- hold barnet hjemme i 24 timer
SJEKK MED BARNEHAGEN DERSOM DU ER USIKKER!

Utslett
Holdes hjemme til en har fått diagnose fra legen